woensdag 14 november 2007

Citadel Hue

8.11 Vandaag stond het bezoek van de citadel op het programma. Deze bevindt zich op de andere oever van de Perfume river. Ditmaal zijn we te voet gegaan. Binnen de Citadel bevinden zich nog 2 kleinere citadels waaronder de verboden stad. Hiervan stond er evenwel niet veel meer recht. `t was een warme dag. Slenterend gingen we van pagode naar tempel, naar pagode,...

`s Middags lunch in een typisch Vietnamees resto'tje. Het was gebouwd op stelten. Veel meer dan gegrilde vis was er niet te krijgen, maar is echt een aanrader.

Op de terugweg naar het hotel gingen we nog even shoppen voor koekjes en anders lekkers, we zouden immers rond 17u de nachttrein naar Hanoi nemen. Op de trein voor 17u zou eten voorzien zijn, maar voor de zekerheid.

Aangekomen op het perron kregen we onmiddellijk al minder leuk nieuws. Onze trein had een klein uur vertraging. We hadden gekozen voor de light sleeper formule - 4 bedden in een apart compartiment. Op de trein bleek al snel dat we niet al te veel avond eten moesten verwachten. We vermoeden dat iemand anders er met ons avondmaal vandoor was. Uiteindelijk hebben we toch nog een portie soep kunnen versieren. Net voordat de Duitsers in het compartiment naast ons ermee weg waren. Het leek eerder op gevangeniskost uit de betere film dan op soep, maar het vulde.

Wegens angst voor de treinmaffia hadden we allemaal onze coupe op slot gedaan. Op regelmatige tijdstippen was er evenwel controle van de conducteur. Toen ze bij de coupe van Gen en Wim aankwamen, werd er na veelvuldig kloppen en bonken nog steeds niet opengedaan, ook na herhaaldelijk vermelden dat het om controle van de conducteur ging. Het enige wat de conducteur te horen kreeg, was een luide 'WHY' van Gen. Na ook aandringen van de reisbegeleidster die in een andere coupe sliep, werd de deur dan toch geopend, maar de why bleef.

Rond 6u opgestaan om het busje richting hotel in Hanoi centrum te nemen.