maandag 13 september 2010

Vancouver Island

05/09 Na enkele french toasts, de boot op richting Vancouver Island. We waren ruim op tijd en konden meteen de boot op richting Victoria. Op de boot besloten we eerst voorbij Victoria te rijden om de Sookes Potholes te bezichtigen. Dit zijn door het water in de rotsen geslepen en gepolijste poelen waar je heerlijk kan zwemmen, enkel jammer dat het water zo koud was. Pootje baden lukte nog net.

06/09 Door het minder goede weer hadden we gekozen om ons binnen bezig te houden. We volgden eerst een rondleiding in het Parliament waar we meer vernamen over de geschiedenis van Vancouver Island en over het bezoek van the Queen in 2002. Na de lunch gingen we naar het Royal BC Museum. Hier kregen we les in biologie en stond de plaatselijke fauna en flora uitgestald. Voor het avondeten maakten we nog een ommetje langs China Town (deze van New York vonden we beter). Het eerder bezochte Parliament was 's avonds mooi versierd met diamanten.

07/09 We maakten een lange autorit van 5u30 naar Tofino, gelegen ten westen van Port Alberni, helemaal aan het einde van de Highway op een schiereiland. We stopten op verschillende plaatsen, zoals: Little Qualicum Falls Provincial Park, dit zijn enkele watervallen in een natuurpark, Cathedral Grove, hier bevinden zich torenhoge sparren die tot 800 jaar oud zijn en tot 9m omvang hebben.
Na incheck in de BenB - de Paddlers Inn - hebben we onze whale watch geboekt en zijn we een lekkere wilde zalm gaan eten.

08/09 In de voormiddag enkele korte trails gevolgd langs het strand en rond de middag ingescheept om walvissen te spotten. Onderweg nog een zeeotter tegengekomen. Na toch een eindje op volle snelheid te hebben gevaren, op de plaats aangekomen waar er zich 2 grijze walvissen bevonden. Het eerste wat we zagen was de enorme waterfontein, om vervolgens hun staart boven water te zien komen. Nadien kwam de stank van hun adem ons tegemoet. Enkel jammer dat het weer grijs en mistig was, wat niet toeliet om foto's te maken. Op de terugweg ook nog zeehonden tegengekomen.

09/09 Vandaag de auto genomen naar Ucluelet om aldaar de Wild Pacific Trail te volgen. Na onze lunch met uitzicht op de haven, zijn we tot aan de vuurtoren gewandeld.